JAK DBAM O WŁOSY?

Piękne, zdrowe włosy, marzenie wielu z nas. A jakby były długie do pupy to już całkiem niebo. Większość jednak źle dba o swoje włosy nie zdając sobie sprawy jaką krzywdę im wyrządzamy! Zatem jak dbać o włosy, aby były one zdrowe?
*Na zdjęciach są produkty do włosów które stosuję

1. Zawsze wiąż je w luźnego warkocza na noc
W nocy nasze włosy narażone są na niepotrzebne ocieranie o poduszkę i pościel, co może powodować ich uszkodzenie. Codziennie przed snem warto związać włosy w luźnego warkocza.
2. Używaj odpowiednich gumek do włosów
MILION RAZY dla typowych gumek do włosów, które okropnie niszczą włosy. Ja od kilku lat stosuję raczej wszystkim znane gumki sprężynki, które nie niszczą moich włosów.
3. Stosuj odżywki i szampony przeznaczone dla Twoich włosów
Ja stosuję zwykły szampon pokrzywowy, ponieważ idealnie nadaję się dla moich włosów, ale to nie znaczy, że będzie super dla Twoich. Polecam grupkę na FB "włosing", gdzie znajdziesz mnóstwo informacji na temat włosów. Warto sprawdzić jaki masz rodzaj włosów oraz jakie szampony i odżywki będą się dla nich nadawały.


4. Nie czesz ich zbyt często
Pamiętaj, że zbyt częste czesanie również niszczy Twoje włosy. Czesz je wtedy kiedy musisz, a nie wtedy kiedy masz na to ochotę.

5. Pozwól by mogły same schnąć bez użycia suszarki
Nie od dzisiaj wiadomo, że suszenie włosów oraz ich prostowanie niesamowicie je niszczą. Ja swoje włosy suszę jedynie kiedy naprawdę muszę, ponieważ gdzieś się śpieszę.
6. Nie trzyj ich ręcznikiem
Często mamy w zwyczaju mocne pocieranie włosów po ich umyciu. Jest to okropny błąd, ponieważ wtedy także możesz uszkodzić ich strukturę. Lepiej dociskaj delikatnie ręcznik do włosów.

7. Wczesuj odżywki
Dwa lata  temu dowiedziałam się, że wczesywanie odżywki we włosy podczas ich mycia jest pomocne w dbaniu o swoje włosy. Muszę przyznać, że tak naprawdę jest. Nie robię tego codziennie, ale 2/3 razy w tygodniu po umyciu ich szamponem wczesuję w nie moją odżywkę. Używam do tego małej szczotki Tangle Teezer, którą mam już 4 lata, od jakiegoś czasu używam jej tylko do wcierania, ponieważ do codziennego użytku kupiłam większą szczotkę z tej samej firmy



A jakie są wasze sposoby na zdrowe włosy? 
Buziaki, Konteta.



1 komentarz:

  1. Stosuje się do wszystkich zamieszczonych sugestii! :) Pielęgnacja włosów jest dla mnie bardzo, bardzo ważna. Za czasów nastoletnich dość często farbowałam włosy, co niestety źle wpłynęło na ich kondycję.

    Dopiero na przestrzeni 2 lat wzięłam się za wzmożoną pielęgnację; czasami mam nawet wrażenie, że stałam się prawdziwą "włosomaniaczką" :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Językiem szczerości , Blogger